تصنیف

چو ما در فقر مطلق پاکبازیم، بجز تصنیف نادانی ندانیم . . .

تصنیف

چو ما در فقر مطلق پاکبازیم، بجز تصنیف نادانی ندانیم . . .

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجا دوباره همان خاکریز جبهه ها است

من ایستاده ام به تماشای ماجرا

یک لحظه دیدمت، تو در آن معرکه

آرپی جی ات به دست و سلاح در کنار

رفتی به بلندای آن خاکریز پست

(یک تانک کرده گویا کمین بچه ها)

اما دگر چشم ها درست ندید

در آن فضای پر از دود، پر غبار

آخر چه شد، چه بر سرت آمد که ناگهان

افتادی از بلندی و غلطتان خون خویش

صورت به روی خاک کشیدی و بعد از آن...

دیگر نفس نفست هم سخت می رسید

گویا به قلب تو تیر خورده بود

صد پاره کرده سینه ات را تیر تیربار

همچون کتاب ورق پاره سینه ات

کز لا به لای ورق هاش خون می چکد

داری شهید می شوی انگار و اشک ها  

یک لحظه ام امان نداد و دلم بی قرار

اما نگاه تو ، هنوز پشت خاکریز

جایی میان آن تیرباران، آن غبار.

دشمن هنوز هست و هنوز هست دشمنی  ...

دیگر نفس نمانده برایت، دریغ و آه

*     *     *     *     *     *     *

رفتی ز شهر مردگان و حالا نگاه کن
اینبار تو ایستاده ای به تماشای ماجرا

من این کلاه را از تو امانت گرفته ام

این چفیه را خودت به گردنم انداخته ای

دشمن هنوز هست و هنوز هست دشمنی

اینجا دوباره همان خاکریز جبهه ها است....

  • معین فاطمی

جلیلی و قالیباف

بسم الله الرحمن الحیم

 

این روز ها بین خیلی از دوستان بحث بر سر دوگانه ای است که یک سرش محمد باقر قالیباف ایستاده و سر دیگرش سعید جلیلی،برای من هم هر دوی این دو سر مهم هستند،و به هر دوی آنها فکر می کنم.اما در اینجا قصد بررسی همه ی نقاط قوت و ضعف آنها و ابعاد مختلف را ندارم،بلکه فقط قصد بررسی بخشی از ماجرا را دارم .

طرفداران قالیباف از توان اجرایی او،سابقه ی مدیریتیش در ناجا ،قرارگاه خاتم الانبیاء و شهرداری تهران میگویند.از دستاورد های او و از کار هایی که در شهرداری کرده است.از پارک ها و تونل ها و اتوبان افتتاح شده. و از اینکه شهر به سمت عدالت و پیشرفت رفته است.قالیباف مرد عمل است.یک مدیر باتجربه ،پرتوان و جوان.

آنها می گویند کشور ما به یک مدیر با سابقه و قوی احتیاج دارد.چرا که اکنون فرصت آزمون و خطا نیست.شرایط کشور بسیار حساس است و فشار مشکلات مردم را آزار می دهد.

در مقابل طرفداران جلیلی از سابقه ی او در شورای عالی امنیت ملی می گویند.و نتیجه می گیرند که از مسائل مختلف کشور اطلاع دارد و می تواند مشکلات را حل کند.از مدیریت موفق او در شورا و در جریان مذاکرات می گویند.

اما در مورد سابقه ی اجرایی و تجربه، من امتیاز بیشتر را به قالیباف می دهم،او حقیقتا در این زمینه کارنامه ی پر تری دارد.جلیلی تجربه ی مدیریت یک سیستم را ندارد.یک سیستم با یک شورا تفاوت می کند.اما قالیباف این تجربه را در کارنامه ی خود دارد..و البته کارنامه اش هم کارنامه ی در مجموع مثبتی به نظر می رسد.

  • معین فاطمی

 

بسم الله الرحمن الحریم

سایت رجانیوز مطلبی را  در ارتباط با پیشرفت و عدالت کار کرد،که همان شد مقدمه ای برای نوشتن این متن،در متن زیر دیدگاه بیان شده را نقد کرده ام،و البته دیدگاه دیگری را بیان نموده ام :
یکم به نظرم این کار، که ما بخشی از صحبت ها یا یک جمله از فرد را در نظر گرفته و از آن نتیجه گیری کنیم کار چندان درستی نیست.به خصوص آنکه آن جمله از قطعیت لازم برای نتیجه گیری ما بر خوردار نباشد.

دوم بهتر است به جای کار اول،ابتدا با توجه به صحبت های مختلف فرد و با دلایل کافی منظومه ی فکری وی تبیین شود و سپس آن منظومه ی فکری نقد شود.البته این کار دشواری است،پس اگر هم قرار است بر مینای گزاره های محدودی نتیجه پیری شود باید توجه کرد که آن گزاره ها حقیقتا معنای گفته شده را داشته باشند .

سوم : مطلب زیر را با توجه به صحبت های آقای قالیباف در گفتگوی ویژه ی خبری نوشته ام و نه صحبت های دیگرشان،یعنی به نظرم از این صحبت ها آن نتیجه ی گرفته شده را،نمی توان گرفت!

اما در مورد این جملات آقای قالیباف : «‌ به نظر من این بحث یک مقدمه ای دارد مقدمه اولش این است بنده اگر رئیس دولت شدم می خواهم تصمیم بگیرم برای پیشرفت کشور چون تا پیشرفت اتفاق نیفتد عدالت در واقع توزیع فقر است اگر تازه خوب توزیع کنیم »
برخی دوستان از این بخش از صحبت های آقای قالیباف نتیجه گرفته اند

  • معین فاطمی